„Co musiałby zrobić twój pracownik?”, czyli o podwyżce słów kilka…

Ciężka praca, ambicje i pasja! Co stoi za możliwością uzyskania wyższego wynagrodzenia? Jakie argumenty ZA przekonałyby pracodawcę/pracodawczynię? A w końcu… Co musiałby zrobić twój pracownik, abyś dał/dała mu podwyżkę?

Prosto z klinik w branży beauty – wyjątkowe: Kinga Chałupka (Royal Beauty Clinic), Ewelina Gładki (Z potrzeby Piękna Legionowo i Bydgoszcz), Zuzanna Karwas-Domańska (Klinika MezoSkin), Aleksandra Mazalon (Z potrzeby Piękna Bydgoszcz), Dominika Nachaczewska (Aura Kosmetologia Interdyscyplinarna Szczecin), Anna Ryczkowska (Sekrety Urody Ząbki), Martyna Sokołowska (Ulala DAY SPA – Salon kosmetyczny i SPA w Warszawie) oraz Aneta Tarka (Salon Urody ESSE).

 

 

Kinga; Royal Beauty Clinic: Czas pracy nie zawsze idzie równo z  osiągnięciami, chęciami, kompetencjami. Takie założenie: „Pracuję tu już X lat, należy mi się”, to na pewno nie jest najlepsze podejście przy rozmowach dotyczących podwyżki. Oczywiście – jeśli wiem, że na takiej osobie mogę polegać, nie spoczywa ona na laurach, dalej się stara angażuje, rozwija, chodzi na udostępniane przeze mnie szkolenia, korzysta z materiałów i podnosi swoje kwalifikacje – to już inna historia. Bardzo ważne jest to, że pracownik sam wykazuje chęci do pracy. Na przykład: „Kinga, zajmujesz się tym i nie masz czasu na coś innego. Ja mam chwilę, przestrzeń żeby Ci pomóc”.

Dalej – cenię osoby, które podtrzymują relacje, które są opiekuńcze, mają stałą bazę klientów. Rozwój, poszukiwanie nowych rozwiązań, poszukiwanie wyjść z trudnych sytuacji – to bardzo ważne! Te wszystkie gwarancje, reklamacje, awarie… A może social media? Wstawianie postów i relacji, prowadzenie TikToka, analiza statystyk… W każdym razie najważniejsza jest INICJATYWA. Zawsze trzeba jednak pamiętać o rentowności. Trzeba mieć świadomość, że jest jakiś próg podstawowych działań, z którymi wiąże się wynagrodzenie.

Link do Instagrama Kingi: https://www.instagram.com/kosmetolog_kinga/

Link do Royal Beauty Clinic: https://www.instagram.com/royal_beauty_clinic/

Ewelina ; Z Potrzeby Piękna: Idealny pracownik = wiedza, zaangażowanie, pasja, charyzma, miłość do swojej pracy, ale także małe, miłe gesty. Warkocze i pyszne jedzenie są zawsze mile widziane, ha, ha!

Uwielbiam zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie. Specjalizacja w konkretnych dziedzinach, oczywiście w zakresie pracy i powierzanych obowiązków, to na pewno argument ZA omawianą podwyżką. Kolejną rzeczą jest sprzedaż produktów. Kiedy słucham pracowników, a potem w mojej głowie pojawia się myśl: „Kupiłabym to od niej”, to mamy sukces! To właśnie bym wyróżniła.

Link do profilu Eweliny:
https://www.instagram.com/gladkiewelina_/

Link do Z potrzeby Piękna:
Legionowo : https://www.instagram.com/zpotrzebypiekna_klinika/

Bydgoszcz: https://www.instagram.com/zpotrzebypiekna_bydgoszcz/

Zuzanna ; Klinika Mezoskin Warszawa: Po pierwsze – stawiam na jasny i zrozumiały system wynagrodzeń. Mam 4 progi prowizyjne. Pracownik od początku współpracy wie, że robiąc utarg X dostanie „tyle i tyle”. Nie ma niedomówień. Po drugie – uwzględniam premie motywacyjne za konkretne zadania. Po trzecie – dodatkowy zarobek równa się także współpracy przy szkoleniach dla kosmetologów.  Nawet jako pomoc techniczna. Po czwarte – uważam, że 80% sukcesu to zaangażowanie. „Kosmetolog bierny” nie zarobi nawet w najlepszym salonie.

Link do profilu Zuzy i Mezoskinhttps://www.instagram.com/klinika.mezoskin/

Aleksandra Beauty Boss ; Z Potrzeby Piękna Bydgoszcz:  Co musiałby zrobić pracownik, aby dostać ode mnie podwyżkę? Po prostu się zaangażować. W jaki sposób? Nagrać ciekawe, dynamiczne stories, pozyskać lokalnego influencera /partnera, przejąć prowadzenie Instagrama, pomóc w zorganizowaniu event/urodzin salonu/ zaplanować i zorganizować kreatywną sesję zdjęciową, wdrożyć nowego pracownika,  pomoc przy zamówieniach – pomysłów jest wiele!

Link do profilu Oli Beauty Boss:
https://www.instagram.com/beautybosspl/

Link do Z potrzeby Piękna Bydgoszcz:
https://www.instagram.com/zpotrzebypiekna_bydgoszcz/

Dominika ; Aura Szczecin: Przepis na sukces? ZAANGAŻOWANIE – zarówno w obowiązki, jak i w rozwój samego miejsca. Bądź otwarty/otwarta; dziel się swoją energią i dobrym humorem! Dla mnie zaangażowanie to nic innego, jak perfekcyjne podejście do klienta, dyspozycyjność (dopuszczanie myśli o pozostawaniu dłużej w pracy – oczywiście potem można wyjść wcześniej!), schludność, kreatywność, inicjatywa, dbałość o detale, dbałość o dobrą atmosferę, a przede wszystkim chęci. Chęci do współpracy, nauki i rozwoju. To widać. Widać, kiedy komuś „się chce”. Kiedy komuś po prostu chce się działać! Za tym idą już później kompetencje, wiedza i doświadczenie. Zauważają to też potencjalni klienci. A jeśli zauważają to klienci, to obroty są wyższe. A jeśli te obroty są wyższe… Zyskiem chciałabym podzielić się z pracownikiem. Są to „naczynia powiązane”.

Link do Instagrama Dominiki:
https://www.instagram.com/dominikanachaczewska/

Link do Aura Szczecin: https://www.instagram.com/aura_szczecin/

Anna ; Sekrety Urody Ząbki: Podstawą do tego, żeby Pracownik wystąpił po premię czy podwyżkę to po pierwsze jest wywiązywanie się ze swoich podstawowych obowiązków pracowniczych. Jeśli na przestrzeni czasu właściwie wywiązuje się z obowiązków, nie było do niego uwag, dobrze wykonuje zabiegi, troszczy się o klienta i salon to jest ten moment w którym pracownik może rozmawiać o premii czy podwyżce. Ustalają wspólnie z pracodawcą jakie są potrzeby salonu, żeby pracownik mógł się rozwinąć w tym kierunku. Rozwija swoje umiejętności, podnosi kwalifikację, poprawia obsługę klienta, poprawia sprzedaż. Jeśli pracownik podnosi swoje umiejętności i jego cel i pracodawcy jest taki sam czyli poprawa funkcjonowania salonu i satysfakcja klienta to pracownik może otrzymać premię.

Link do Instagrama Ani:
https://www.instagram.com/ryczkowska.anna/

Link do Sekrety Urody Ząbki:
https://www.instagram.com/sekretyurody.zabki/

 

Martyna Sokołowska Biznes: W Ulala Day Spa system wynagrodzeń jest przemyślany, uczciwy dla obu stron, zabudżetowany i nie podlega negocjacji. Często zapominamy, że specjalista, świadczący usługi w salonie kosmetycznym, jest sprzedawcą usług. Im lepiej obsługuje klientów, tym większy ma obrót. Im większy obrót, tym wyższe wynagrodzenie prowizyjne.

W Ulala pracownik ma realny wpływ na zwiększanie swojego wynagrodzenia poprzez: zaangażowanie i podnoszenie swoich kwalifikacji. To z kolei bezpośrednio przekłada się na sprzedaż oraz osiąganie coraz wyższych progów obrotowych. Dalej mowa o budowaniu bazy klientów, zwiększonym poziomie zaufania.

Jeśli chcesz zarabiać więcej, naucz się sprzedawać więcej. To (w miejscu z wynagrodzeniem prowizyjnym) klucz do osiągania ponadprzeciętnych zarobków.

Sama jestem przeciwniczką tworzenia „kultury podwyżek” w salonach kosmetycznych. Jestem za to zwolenniczką „dawania wędki” pracownikom. Z tym związane są z kolei: ustalenia dot. % wynagrodzenia od sprzedaży – pracownik ma realny wpływ na swoje wynagrodzenie; wsparcie w zakresie rozwoju zawodowego poprzez cykliczne szkolenia; zapoznawanie z technikami: sprzedaży, obsługi klienta. I mamy gotowy know how.

Link do Instagrama Martyny: https://www.instagram.com/martyna.sokolowska.biznes/

Link do Ulala DAY SPA: https://www.instagram.com/ulaladayspa/

 

 

Aneta Tarka; SALON URODY ESSE: Jeżeli mówimy o dodatkowym wynagrodzeniu, to muszą być również zdecydowanie dodatkowe formy zaangażowania. Pierwsza to kreatywność. Tę rozumiem jako zaangażowanie w rozbudowę oferty zabiegowej, tworzenie autorskich procedur, zaawansowanych beautyplanów, tworzenie spersonalizowanej pielęgnacji domowej. Nie pomijam także aktywnej sprzedaży karnetów/pakietów.

Druga rzecz – sporządzanie skrupulatnej dokumentacji zabiegowej, która pomoże kontrolować i prezentować efekty prowadzonej terapii. Opisy, zdjęcia – wszystko, co można później ze sobą porównać.

Podnoszenie swoich kwalifikacji, poszerzenie swojej wiedzy, czytanie artykułów branżowych, chęć aktywnego uczestnictwa podczas tworzenia contentu na SM, zaangażowanie podczas wdrażania nowego pracownika, udział w różnego rodzaju spotkaniach, kongresach, chęć uczestnictwa w szkoleniach – to na pewno kolejne, mocne argumenty do dodatkowego wynagrodzenia.

Na koniec – przestrzeganie standardów w pracy. Wydawałoby się to oczywiste, ale bardzo sumienne podejście, jest warte wyróżnienia, docenienia przez pracodawcę.

Link do Instagrama Pani Anety: https://www.instagram.com/mama_kosmetolog/

Link do SALON URODY ESSE: https://www.instagram.com/salonurodyesse/

Dziękuję jeszcze raz za udzielenie mi możliwości przeprowadzenia tego wywiadu. Mam nadzieję, że nasza rozmowa dostarczyła wartościowych informacji i perspektyw na temat podwyżek w branży beauty.

Serdecznie zapraszam na profile społecznościowe moich gości a także ich klinik ! Koniecznie podziel się tym wywiadem z innymi kosmetologami – być może zainspiruje Was to do działania a tym samym lepszego wynagrodzenia.

Pozdrawiam serdecznie,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *